INTO Seinäjoki
Tervetuloa uutishuoneeseemme
Seuraa Into Seinäjoki

Seinäjoen uusi markkinointi-ilme viestii energiaa

Uutinen   •   Maalis 10, 2017 15:19 EET

Ilme muodostuu yhdeksästä elementistä, jotka symboloivat Seinäjoen tunnusomaisia piirteitä.

Seinäjoen kaupungin uusi, eloisa ilme muodostuu yhdeksästä elementistä, jotka symboloivat Seinäjoen tunnusomaisia piirteitä. Uudistetun markkinointiviestinnän tavoitteena on kertoa kaupungin elinvoimaisuudesta kolmelle kohderyhmälle: nykyisille ja uusille asukkaille, matkailijoille sekä yrityksille ja sijoittajille.

– Seinäjoki on Suomen kasvukaupunkien kymmenen parhaan joukossa. Haluamme pysyä hyvässä kasvun kierteessä tulevaisuudessakin, kaupunginjohtaja Jorma Rasinmäki sanoo.

Seinäjoen kaupunkiseudun kunnat ovat pitkään tehneet Komia-markkinointia yrityksille, sijoittajille ja potentiaalisille muuttajille. Nyt Seinäjoki on ottanut markkinointiin mukaan myös nykyiset asukkaat.

– Seinäjokelaisuuttaan tunnustavat asukkaat ovat tärkeitä sanansaattajia ja puolestapuhujia. He tekevät Seinäjoesta merkityksellisen ja erityisen paikan. Asukasmarkkinoinnin slogan Elämäni kaupunki kuvaa vahvaa tunnesidettä omaan kotikaupunkiin, toteaa vs. viestintäpäällikkö Krista Rintala.

Asukas-, matkailu- ja yritysmarkkinointia varten on avattu erilliset, keskenään linkittyvät verkkosivut. Seinäjoki-brändistä ja asukasmarkkinoinnista sekä edunvalvonnasta ja vaikuttajaviestinnästä huolehtii jatkossa kaupungin markkinointiviestintä. Into Seinäjoki Oy:n vastuulla ovat Seinäjoen markkinointi yrityksille ja sijoittajille (invest) sekä matkailumarkkinointi (visit).

– Into tekee työtä uusien yritysten ja sijoitusten houkuttelemiseksi nyt entistä systemaattisemmin Invest Seinäjoki -brändin alla. Yrittäjyyden pääkaupungin voimakkaan kasvun viestiä on ilo levittää, viestintä- ja markkinointipäällikkö Sanna Männikkö kuvaa.

Visit Seinäjoki -markkinoinnin tavoitteena puolestaan on saada Seinäjoelle uusia ja pidempiaikaisia kävijöitä ympäri vuoden.

– Seinäjoki on tunnettu suurista kesätapahtumistaan, mutta kaupungin tarjontaa on saatava entistä monipuolisemmin esille. Esimerkiksi Aalto-keskus on kätketty helmemme, joka ansaitsee enemmän huomiota kansallisesti ja kansainvälisesti, markkinointipäällikkö Tuula Lahti toteaa.

Seinäjoki-ilmeen on suunnitellut seinäjokelainen mainostoimisto BSTR Luova Konttori Oy. Suunnittelun pohjana käytettiin kaupungin viime syksynä tekemän asukaskyselyn tuloksia.

Verkkosivut:

elamaniseinajoki.fi
visitseinajoki.fi
investseinajoki.fi


Lisätiedot:

Krista Rintala, vs. viestintäpäällikkö, Seinäjoen kaupunki, p. 044 425 5061
Tuula Lahti, markkinointipäällikkö, Into Seinäjoki Oy, p. 040 550 831
Sanna Männikkö, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Into Seinäjoki Oy, p. 040 571 9998

Kommentit (0)

Lisää kommentti

Kommentti

Agree With Privacy Policy